A picture

Navigace

Mobilní aplikace

logo mobilní aplikacegoogle-play-download

Ždánický les a Politaví

Mikroregion Ždánický les a Politaví pro Vás připravil celou řadu zajímavých výletů a tras na místa do přírody i za turistickými atraktivitami. Na výlety pro rodiny s dětmi, cyklisty, pěší turisty, páry, organizace i skupiny přátel se můžete podívat zde:Ždánický les a Politavíhttps://www.facebook.com/politavi

mojeiD na našich stránkách!

Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany obce Heršpic. Více informací naleznete zde.

Rozpočet

Rozpočet

EUROPE FOR CITIZENS

EUROPE FOR CITIZENS

 

 

Datum a čas

Dnes je čtvrtek, 23. 11. 2017, 4:38:01

Svátek

Svátek má Klement

Východ a západ slunce

Slunce vychází:07:13

Slunce zapadá:16:04

Aktuální počasí

Počasí dnes:

23. 11. 2017

poloj

Bude skoro jasno až polojasno, místy mlhy nebo zataženo nízkou oblačností. Denní teploty 8 až 12°C, při nízké oblačnosti kolem 5 až 9°C. Noční teploty 5 až 1°C.

Přehrát/Zastavit Další

Mapový geoportál

Mapový geoportál

Certifikát

Obec Heršpice - ekatalog.czMěstské, obecní úřady - ekatalog.cz

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Portál krizového řízení

Krizport

 

Povodňový portál

Obec Heršpice - monitoring

Pálení klestí

Pálení klestí

Cesty bezpečí

banner

Fond solidarity EU

Evropská unie

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Balení poštovních zásilek a jejich následné podání

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Balení poštovních zásilek a jejich následné podání

4. Základní informace k životní situaci

Obecné zásady pro balení zásilek

1. Poštovní zásilka musí být upravena a zajištěna tak, aby věci tvořící její obsah:

  • nemohly ohrozit lidské zdraví a bezpečnost,
  • nevyvolávaly nepříjemné smyslové vjemy,
  • nemohly poškodit jiné poštovní zásilky nebo zařízení používaná k poskytování služeb.
2. Poštovní zásilka musí být zajištěna tak, aby nebylo možno vniknout dovnitř bez zanechání zjevných stop na jejím obalu.
3. Vnější a vnitřní balení musí být přiměřené:
  • povaze a hmotnosti věcí tvořících obsah,
  • způsobu a délce přemisťování poštovní zásilky,
  • způsobu, jakým se s poštovní zásilkou bude během poskytování služby manipulovat, včetně případného třídění za pomoci mechanických zařízení.
4. Vnější a vnitřní balení musí být:
  • dostatečně pevné k tomu, aby účinně chránilo věci tvořící obsah proti možnému poškození v důsledku kontaktu s jinými poštovními zásilkami (třením, tlakem a nárazem),
  • dostatečné k tomu, aby věci tvořící obsah nebyly poškozeny v důsledku klimatických vlivů.
5. Věci tvořící obsah musí být zajištěny tak, aby se nemohly poškodit třením, tlakem a nárazem mezi sebou a obalem nebo mezi sebou navzájem.
6. Poštovní zásilka musí být upravena tak, aby umožňovala bezpečnou a snadnou manipulaci. Pokud je hmotnost poštovní zásilky vyšší než 15 kg, poštovní zásilka musí být upravena tak, aby s ní mohly bezpečně a snadno manipulovat dvě osoby.
7. Nezabalená věc může být poštovní zásilkou jen tehdy, jestliže je dostatečně tuhá a jestliže:
  • je to u určité služby výslovně předepsáno, nebo
  • ke splnění požadavků podle odstavců 1 až 6 není nutno věc zabalit a nehrozí nebezpečí, že by se při běžném zacházení s poštovní zásilkou mohla část přepravované věci oddělit.
8. Vnější obal poštovní zásilky nesmí nést stopy předchozího použití při službě poskytnuté Českou poštou, s.p.
Pobočky České pošty, s.p., prodávají vhodné obaly - např. obálky různých rozměrů, zvláštní obaly na Cenná psaní, kartónové obaly na balíky atd.
Požadavky na balení
1. Obyčejné zásilky:
  • Kartónový lístek (pohlednice, korespondenční lístek) - zasílá se bez obalu.
  • Obyčejné psaní - zalepená obálka s vloženým obsahem.
  • Obyčejný balík - balení musí splňovat výše uvedená ustanovení, další zvláštní podmínky nejsou stanoveny; nejvhodnějším obalem jsou řádně uzavřené kartónové krabice.
  • Obyčejná slepecká zásilka - zásilka musí být zabalena tak, aby bylo možné bez porušení obalu přezkoušet, zda její obsah vyhovuje zasílacím podmínkám.
2. Doporučená zásilka:
  • Kartónový lístek (pohlednice, korespondenční lístek) - zasílá se bez obalu.
  • Doporučená zásilka - v uzavřeném obalu (zalepené obálce) se zasílají všechny ostatní doporučené listovní zásilky; obálky nikdy neuzavírejte kovovými sponami.
  • Doporučený balíček - běžně zabalená zásilka, kdy nejvhodnějším obalem jsou řádně uzavřené kartónové krabice.
  • Doporučená slepecká zásilka - zásilka musí být zabalena tak, aby bylo možné bez porušení obalu přezkoušet, zda její obsah vyhovuje zasílacím podmínkám.
3. Cenné psaní:
  • Cenné psaní musí být zabaleno v uzavřeném obalu; jako obal lze použít pouze zvláštní plastový obal, který prodává Česká pošta, s.p. (zvláštní obal se uzavře dle pokynů uvedených na prodávaném obalu).
4. Cenný balík:
  • Cenný balík s udanou cenou do 10 000 Kč nebo s udanou cenou do 30 000 Kč neobsahující peníze, drahé kovy a kameny a výrobky z nich, šperky a obdobně cenné věci, cenné papíry (cestovní šeky, šeky na doručitele, směnky apod.), platební karty, poukázky na odběr zboží nebo služeb musí být zabalen tak, aby splňoval výše uvedená ustanovení, další zvláštní podmínky nejsou stanoveny; nejvhodnějším obalem jsou řádně uzavřené kartónové krabice.
  • Cenný balík s udanou cenou vyšší než 30 000 Kč nebo cenný balík s udanou cenou nad 10 000 Kč s obsahem peněz, drahých kovů a kamenů a výrobků z nich, šperků a obdobně cenných věcí, cenných papírů (cestovních šeků, šeků na doručitele, směnek apod.) musí mít všechny spoje obalu přelepeny papírovou nebo průhlednou plastovou lepicí páskou o šířce nejméně 2 cm; není-li páska potištěna znakem jednoznačně identifikujícím odesílatele, opatří se nejméně dvěma podpisy nebo razítky odesílatele, které se uvedou přes papírovou pásku nebo pod plastovou pásku. Není-li možno uzavřít spoje obalu tímto způsobem, převážou se pevným nenavazovaným motouzem. Konce motouzu se opatří plombou se znakem jednoznačně identifikujícím odesílatele. Motouz se v místech, kde se křižuje, zasmyčkuje; musí být utažen tak, aby jej nebylo možno bez porušení plomby sejmout. Toto se nevztahuje na případ, kdy se jedná o nezabalenou věc.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Odesílatel poštovní zásilky nebo osoba odesílatelem pověřená.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Obyčejné psaní, pohlednici, korespondenční lístek:
  • vložte do poštovní schránky označené informačním štítkem České pošty, s.p. - zásilka musí být opatřena poštovními známkami v příslušné hodnotě dle ceny služby,
  • podejte u pověřeného pracovníka České pošty, s.p., nebo
  • podejte na poště.
Zásilky, jejichž převzetí pošta stvrzuje (Doporučené zásilky, Cenné balíky, Cenná psaní), lze podat jen na pobočce České pošty, s.p., nebo u pověřeného pracovníka.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Navštivte pobočku České pošty, s.p., a řádně zabalenou zásilku podejte příslušným způsobem.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p., nebo u pověřeného pracovníka České pošty, s.p.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na pobočkách České pošty, s.p., během hodin pro veřejnost (otevírací doba), nebo u pověřeného pracovníka České pošty, s.p.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

V případě podání zásilky na poště předložte:

  • zásilku s adresou adresáta, popř. odesílatele,
  • v případě zásilek, které se stvrzují, podací stvrzenku - např. podací lístek nebo poštovní podací arch,
  • potřebný obnos k zaplacení ceny za službu.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

U zásilek, jejichž převzetí adresát stvrzuje, vyplňte podací lístek nebo poštovní podací arch, který získáte na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.
Oba tiskopisy ve formátu Word je možné vyplnit, vytisknout a použít.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Podání poštovní zásilky se vyřizuje na počkání.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Odesílatel, osoba pověřená odesílatelem k podání zásilky.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Call centrum České pošty, s.p.:
  • tel.: 840 111 244,

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2013

28. Popis byl naposledy aktualizován

14.01.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace