Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Nesrovnalosti při poskytování základních a ostatních poštovních služeb
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Nesrovnalosti při poskytování základních a ostatních poštovních služeb
4. Základní informace k životní situaci
Základními poštovními službami jsou služby definované v § 3 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů:
- dodání poštovních zásilek do 2 kg,
- dodání poštovních balíků do 10 kg,
- dodání peněžní částky poštovním poukazem,
- dodání doporučených zásilek,
- dodání cenných zásilek,
- bezúplatné dodání poštovních zásilek do 7 kg pro nevidomé osoby,
- služby plynoucí z mezinárodních závazků.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Zákazník se se svým problémem obrátí na Český telekomunikační úřad - ten celou záležitost posoudí; je-li to zapotřebí, zajistí její přešetření u provozovatele poštovních služeb, příp. bude vůči provozovateli poštovních služeb postupovat v rámci svých kompetencí daných zákonem o poštovních službách.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Český telekomunikační úřad.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Českému telekomunikačnímu úřadu je třeba poskytnout všechny dostupné informace, příp. i písemné doklady, jež se daného případu týkají.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny; je však možné využít formuláře dostupné na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem řízení o námitce proti vyřízení reklamace je provozovatel poštovních služeb.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
V některých případech je potřebná průběžná spolupráce s Českým telekomunikačním úřadem.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Občanský soudní řád č. 99/1963 Sb., ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na Český telekomunikační úřad.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Český telekomunikační úřad - odbor kontroly a ochrany spotřebitele
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace